Ny lag om sällskapsdjur!

Jag har urkasst internet people, så jag loggas ut hela tiden och ibland är jag helt ofline =(

"Nu blir det svårare att gå på jobbet och lämna hunden eller katten ensam hemma under tiden.
Till exempel ska en vuxen hund rastas var sjätte timme på dagtid, enligt Jordbruksverkets nya regler.
Den 1 maj träder verkets föreskrifter och allmänna råd om hållande av hund och katt i kraft. De sätter en lägsta nivå och talar om vad som minst måste vara uppfyllt för att din hund eller katt ska ha möjlighet att må bra och kunna bete sig på ett naturligt sätt." Expressen.se

Jag blir så illamående när jag hör om hundar som sitter hemma och möglar hela dagarna för att ägarna ska jobba och sen handla och sen fika och sen på bio osv. Man får faktiskt ta sitt ansvar, har man köpt en hund så har man tagit på sig det ansvaret kanske18 år framåt! HAT åt allt folk som inte bryr sig om sina hundar!


Lite bilder från igår...Hitta rumpan bland påskliljorna XD
Snöbilden är tagen bara någon minut senare. Vadå global warming? 

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Möglar *gapskratt*

Men va bra lag i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback