kostnader?

Det är lite lättare att svara på frågor om ni skriver er mail eller nåt. Men ok utöver inköpspriset skulle jag säga att det kostar för försäkring/mat/nödvändigheter i snitt 300 kr i månaden att ha 1 chihuahua. Men såklart gäller det inte alla månader utan bara om man inte köper något annat än foder, hundgodis och bajspåsar typ.
Då får man ju förutsätta att hunden är frisk och inte behöver någon slags medicin eller veterinärbesök.
Jag har inte räknat på det exakt, men jag skulle gissa att jag lägger ner minst 1000 kr i månaden på mina hundar om man slår ut det per månad. Och då har jag inte ens räknat in kurser, utställningar eller medlemsskap. Mina hundar är friska och jag hoppas dom förblir det. Kan inte ens föreställa mig kostnaderna för en sjuk hund.

Tänk efter innan ni skaffar hund, om ni inte kan försörja den och ge den ett värdigt liv så låt bli att skaffa en. Bara för att det är en liten hund betyder det inte att dom inte behöver aktiveras. Jag mår dåligt av alla unghundar som säljs på blocket när dom upptäcker att valpen växt upp och kräver tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback