what?!

Hmm börjar undra om jag bor i Danmark eller vad är det som händer? Det sitter lappar på portarna i området angående bostadsmöte för alla hyresgäster. Men allt står på danska!
Ursäkta, men what? Hur ska min stackars 08 förstå något på det mötet? Ska vi inte ha ett på arabiska, ett på finska, ett på rysska, ett på spanska, ett på tyska eller vadå?
Är det inte lite upp till danskarna själva att skaffa tolk om dom inte förstår språket i landet dom bor i? Nä just det, vi ska anpassa oss till danskarna, förlåt jag hade glömt.
Nu ska jag baka kladdkaka och skriva brev till tomten, måste ju lära mig danska nu annars kan jag inte gå på bostadsmöten!

image457

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, gott med kladdkaka (: Kram

Postat av: kimelajnen

absolutli! kan jag hälsa på fast jag inte kan danska?

2007-11-24 @ 04:16:11
Postat av: Kims moder

När jag är i Malmö så pratar ju alla danska. Dom kanske invaderar så där lite sakta men säkert?

2007-11-25 @ 15:26:10
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback