movies

Dream Girls
Beyonce, Eddie Murphy och många fler kändisar berättar om hur 'svart' musik slog igenom i USA på 60 talet. Mäktiga framträdanden, perfekt fångad soul anda och en berättelse om legendariska sångare som The supremes, diana ross mfl. Mycket bra skådespelare! Lite lik filmen om Tina Turner på vissa ställen, med droger och musikproducenter.
3 av 5 Bra musik men lite seg

World Trade Center
Två brandmän (Nicolas Cage) fastnar under rasmassorna av world trade center den 11 september. Man får följa deras familjers oro och deras kamp för att överleva halvt ihjälklämda och utan vatten. Jag hade förväntat mig mycket mer, jag förstår inte varför filmen bara handlade om dom. Dom hade inte ens tagit sig in i torn 1 förrän dom satt fast. Hyllning till brandmän och patrioter men inte mer än så. Den bästa delen av filmen var dom första 15 minuterna där man fick se kaoset utanför tornen.
2 av 5

United 93
Det tredje kapade planet som skulle krasha i pentagon den 11 september. Några modiga passagerare tar i sista minuten över kontrollen av planet och dom störtar på en åker. Alla i planet dör men ingen blev skadad på marken. Jag trodde den skulle vara mer gripande, men jag har sett en B-film som handlar om exakt samma sak, den hette Flight 93 och var mycket mer hjärt-skärande!
2 av 5

The Guardian
Superbra film med Kevin Costner som den legendariske livräddaren. Han blir pensionerad efter en olycka och lär upp en grupp ungdomar. Ashton Kutcher är eleven som sticker ut ur mängden och dom kommer först inte överens. Kämparglöd och laganda i militärskolan. Men såklart blir dom polare till slut och upptäcker likheter i sitt förflutna. Mycket spännande i slutet när Ashton får sina första uppdrag och något går snett!
5 av 5 Toppen film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback