Fler...

Ja förlåt, jag kan inte hjälpa det, jag har sommarlov XD
Jag kollar på alldeles för många filmer!!! Det bara blir så ;)

Zodiac
En sann historia om en grym seriemördare som kräver att San Fransiscos största dagstidningar lägger upp hans brev på första sidorna, annars kommer han döda fler. En lång jakt efter identiteten bakom "the zodiac". Man får följa en ung kille som jobbar på en tidning, och en snubbe som jobbar för polisen och deras sökande efter ledtrådar och pusselbitar. Ganska sevärd film, kanske lite för lång!
3 av 5

Norbit
En förutsägbar Eddie Murphy film. Han klär ut sig till en tjock kvinna, en tönt, och en kines osv.  Lite tråkigt bara att dom måste nedvärdera överviktiga genom att ge bilden av en lat, dum svart kvinna. Men visst är den rolig på flera andra sätt med dom överbeskyddande bröderna och Norbits otur!
3 av 5 rolig

Pingvinresan
En gripande vacker dokumentärfilm om Kejsarpingvinerna i Antarktis. Jag kan tänka mig att känslan blir ännu större på bioduken. Det är en fransk film med tre berättar röster, dock har flera länder valt att dubba och ändra i filmen och musiken, men då tappar den en del av charmen av originalet. 
Den berättar ur pingvinernas perspektiv, om vandringen dom gör varje år 20 mil upp på land för att para sig. Supergullig, hjärtskärande, dramatisk och gripande!
5 av 5 bästa djurdokumentären jag sett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback