utbytes?

Många i min klass åker utomlands nästa termin, bland annat Australien, och hur avundsjuk blir man inte?
Jag har drömt så länge jag kan minnas att få bo i ett engelsktalande land, och nu har jag ju chansen att göra det tack vare mitt program på högskolan.
Det stora hindret är att jag har ju mina hundar, som jag inte bara kan lämna. Jag vet ingen som kan passa dom heller, iaf inte i 4-5 månader! Och hur skulle jag kunna lämna dom bara sådär till någon dom inte är vana vid? Jag kan ju inte leva utan dom små liven....

Jag vill dock inte riktigt inse att jag inte kan åka, så jag har fortsatt fundera. Hur skulle det va om man kunde ta med sig hundarna? Man behöver ju inte åka till ett U-land, eller nåt svinigt varmt farligt land. Vad sägs om Storbritannien? Det är varken långt eller speciellt klyddigt att ta med hundarna. Måste bara rabies vaccinera dom.
Dock är jag lite orolig att man kommer dit med hundarna och upptäcker att man måste vara i skolan 8 timmar om dagen, inget kul för hundarna.
Men nu råkar jag ha en liten kontakt i Skottland som gärna skulle passa mina vovvar och hon har själv chihuahua, närmare bestämt Martinis kusin =)
Men det enda universitetet som min skola byter med i UK ligger i södra England, och den är inte ens giltlig till min utbildning =(

*fundera vidare*

Kommentarer
Postat av: Linda

Surfade in på den här bloggen...läste lite...stackare där...som inte kan åka för hundarna, svårt att vara utan dom också. Men har du inga föräldrar eller pojkvän som kan ta hand om dom så länge?

2007-04-22 @ 15:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback