hund avel

åååååh jag stod nyss ute i över 2 timmar och pratade med labrador uppfödaren i porten brevid!! Vi är helt omöjliga vi bara fastnar i samtal så fort vi ser varandra! haha
Vi pratade om utställningar, avel, rastypiska hundar, patella och MH, kurser, importer och linjer och uppfödare, böcker och stamtavlor, och det var otroligt trevligt!!

Jag tyckte det var så kul för hon tycker Martini är så fin! Hon har varit domare och hon stod och berömde Martinis kvaliteter och tyckte det var så konstigt att folk hellre avlar på Kicker *fniss*. Hon tyckte Kicker såg för vanlig ut men Martini har så fint huvud, det enda hon kunde klaga på var hans fransyska framben och 1 cm på rygglängden. Men hon sa om han ger fina valpar är det ju absolut inget att peta över. Hon tyckte Martini såg ut som en champion =)))
image158

Hon tyckte med mitt intresse borde jag köpa in en tikvalp efter Martini i framtiden, eller importera från en utländsk kennel med fina valpar så man kan starta med nåt nytt. Hahaha jag sa visst blir man sugen eftersom intresset finns där men just nu har jag inte tid lixom. Hon bara "men jaaaag kan kolla upp till dig så kan du kontakta kenneln nu i god tid så kanske om 2-3 år är du så god vän att du får en supersnygg tik av dom!" (så hade hon själv startat, hon hade också hanar från början).
Så nu försöker hon starta kennel åt mig och letar efter bra rasböcker så att jag kan plugga in rasen ordentligt hahahaha

Hemtenta, måste få minst 1 fråga gjord idag *ajabaja på mig*

Kommentarer
Postat av: gissa vem

lycka till med en till hund

2007-04-24 @ 01:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback