BESLUT

OK seriöst nu måste jag ju bestämma vad jag ska läsa nästa termin! Det är 4 dagar kvar och ångesten kommer krypande. Inget livsavgörande beslut eftersom det bara är en kurs. Men av dom tre kurserna som jag väljer mellan har jag stora problem att bestämma mig.
Jag har ganska bestämt mig nu för att ta examen i Communication in English, för det känns roligast. Visst lockar IMER minst lika mycket men jag brinner inte för det på samma sätt. Arbetsmarknaden måste ju ha nytta av såna språktöntar som mig någonstans? Jag hörde att man får inrikta sig antingen på lingustics eller literature sen när man ska ta examen. Ojoj fler beslut!!?

Vad ska jag läsa nästa termin?
1. Peace and Conflict studies: fokuserar på varför väpnade konflikter uppstår, hur de drabbar människor i olika delar av världen, vilken roll, medier och olika världsbilder spelar i sammanhanget och hur konfliktlösning och fred kan uppnås.

2. Human Rights: mänskliga rättigheter ur ett flervetenskapligt perspektiv med fokus på juridik, politik och etik. Folkrättens grunder och FN-systemet, demokrati, världspolitik och stater osv.

3. International Relations: fokuserar på aktuella forskningsdebatter och internationell politisk ekonomi. Tolkar maktrelationer, internationella normer och andra framträdande fenomen inom världspolitik.

Hur i hundan ska jag kunna välja endast EN  av dessa tre superintressanta kurser att läsa i höst?
Just denna minuten känner jag 50% för PaCS. 30% för HR och 20% för IR.

Kommentarer
Postat av: chibbe

jag tycker att Human rights verkar passa dig mer....
kram

2007-04-16 @ 00:33:06
Postat av: Kimsan för fan

MERA BLOGG!xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback