vegeterian?

Sitter här i tentapluggets högsta stresspunkt och, ja det kanske har något att göra med just ångestpanikattack stressen som slår in lite då och då..... Men jag vill bli vegetarian!
Dom flesta som känner mig vet ju att jag är Kött-arian och grovt sockerskadad kräsen människa.
Inatt satt jag och läste till klockan två, då slog hungern in due to lack of middag. Och vad lägger jag mig och fantiserar om?* Nej inte Brad Pitt* MORÖTTER och ärtor............ ska jag gå till psyksjukhus direkt eller ska jag äta morötter? Det är frågan lixom.

Nä men ärligt, enda sen jag skaffade hund har jag haft i bakhuvudet att jag är dum som äter köttbitar som är lika stora som chihuahuaor. Jag menar inte att jag ska äta mindre köttbitar då, utan att jag skulle vilja sluta äta kött. Det skulle ju inte direkt försämra hälsan!!
Jag hade nog inte klarat att lägga av på alla nivåer. Av rena hälso-skäl vill jag äta kyckling och kanske skaldjur, ägg osv.
Och när man är bortbjuden hos släkten får man nog göra undantag och smaka lite kött.

Jag känner inte att jag har orken att ens åka och handla just nu, jag har så mycket tentor och plugg. Men om två veckor, när jag är klar med värsta stress perioden, så ska jag minsann prova på att äta vegetarisk kost, och så ska jag börja på GYM!
Hoppas detta nya tankesätt som vägrar släppa taget den senaste månaden- är en vändningspunkt i min hälsa och livsglädje.

Nu har jag ju aldrig riktigt PROVAT personligen, men det finns hur mycket som helst man kan laga utan kött, eller med komplementerande wannabe-kött corn.
Jag måste helt enkelt prova och avgöra själv =)

paj
medelhavs grönsaks-corn paj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback