funderingar

Jag kan bara inte släppa en tanke! Folk bara "jag vet inte" och sen skiter dom i det. Men hallå...man måste väl undra liiiite mer än så? Eller?

Till frågan: Varför är vi här, och varför är människo rasen mer utvecklade än andra raser?
Jag tror inte på bigbang men jag tror inte på Gud heller!  Min kille tror stenhårt på att Gud kastade ut Eva och Adam ur nån jävla trädgård och att vi alla härstammar från dom. Tyvärr känner jag inte att jag kan diskutera längre än så med någon som ärligt tror på det.

Nu vill jag inte verka för ateistisk men bibeln tror jag är bullshit. Visst tror jag på nån slags högre makt, för jag kan helt enkelt inte förklara vissa saker. Jag tror iallafall på ett efterliv. Jag har varit med om allt för sjuka saker det senaste året för att INTE tro på ett "liv" efter detta. Men det betyder såklart inte att man inte ska göra det bästa av detta livet, utan bara att man får träffa dom som dött när man själv dör.  Men det kanske är min "dödsångest" som talar?



Hur kan det komma sig att människan har blivit så pass intilligent och utvecklats så sjukt snabbt, trotts att vi funnits så kort tid på jorden, jämfört med andra djur? Är vi från en annan planet men tappat minnet?
Har vi utvecklats från apan? Har någon "Gud" satt oss här och varför isåfall? (och om det finns en Gud, varför tror vi på olika religioner?) Är vi bara ett stort forskningsprojekt i en glaskula?
Kolla på allt som människan åstadkommit. Allt som du rör och ser är tillverkat på ett sådant sett att en människa som levde för bara 200 år sedan skulle dö av en hjärtattack, eller bränt dig på bål och kallat dig häxa, om dom sett det.
Min teori är nog att människan finns här för att försvara/bevara/beskydda planeten och djuren som finns här. Frågan är om vi inte gör precis tvärtom just nu!?

Och ja om man tänker på allt det här för länge så blir det ju som sagt bara en massa frågetecken och teorier. Så klura  på denna då:
Vart slutar vårt "universum"?? Ja..där kommer du inte längre. Man tänker svart, svart åh titta en stjärna svart svart....sen...vitt?? nää vart slutar det då? Är där en kant helt plötsligt och vad finns efter den kanten då? Är det oändligt jaha...vart slutar det oändliga då?
Ja det är helt enkelt för stort för oss att föreställa oss. Men det tror inte jag på. Jag tror att vi inte SKA kunna lista ut vad som finns utanför jordklotet. Jag tror knappast på att människan har rest till månen. Jag tror någon/något kontrollerar det mesta som händer här på jorden. Jag tror att vi noga övervakas och undersöks utan att vi vet om det. Och det är väl bäst så...att vi inte vet om det ;)
Kanske är Göran Persson och dom andra bara robottar? Och Brad Pitt och alla andra? Kanske är alla robottar utom jag och JAG är det stora vetenskapsprojektet?
Ungefär så långt vågar jag tänka sen skakar jag bort dom tokiga tankarna. Varför då? Har någon kontrollerat så att jag inte får tänka längre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback