Workaholic

Jag ska börja med att varna alla om att jag inte har sovit på cirka 2 dygn nu så jag kan verka lite smått snurrig i bollen. Har jobbat mycket, får aldrig en dag ledigt. Nu har jag hoppsan ojsan blivit nån slags chaufför/arbetsledare och får massa ansvar på axlarna. Jaja det är bara att tacka och ta emot typ, och hoppas på löneförhöjning snarast. Danskar är Especiale, men dom tycker nog att vi är värre. Var på Jylland i 18 timmar igår (inatt) med Maria och snurrade runt. Vi hade faktiskt svinkul precis som sist, inhallerade cola, tejpade SWEDEN på lastbilen och sjöng kareoke. Tyvärr fick vi inte bensinpengar nog att ta oss runt till alla kunder, eller att ta oss hem. Så vi fick snällt vänta nånstans vid Århus tills vi blev räddade av vår danska chaufför. Då fick hans lastbil soppatorsk på vägen hem så vi fick rädda honom! Ja komiskt och vi körde med lysande bensinlampa hela vägen genom själland. Men hem kom vi till slut, och tack gode gud för hundvakter ;)  Om ni vill skratta lite åt danskar så kan jag rekommendera det här inlägget om danska barnböcker: http://kulturarbete.blogspot.com/2009/05/proggiga-barnbocker-del-34-bolleskole.html



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback