själviska människor

Vet ni vad jag stör mig på? När man försöker vara hjälpsam mot alla men aldrig får någon gentjänst. Jag är en sån person som ställer upp för nästan vem som helst, när som helst och hur som helst, även om det inte passar mig eller om jag får offra både tid och pengar. Jag förstår inte hur man kan be om hjälp hit och dit men sen inte vara beredd att göra samma sak för sin vän?
Man ställer upp, offrar sig och gör tjänster hit och dit. Men inte f*n får man tillbaka något när man själv står i klistret! Den dagen man själv behöver hjälp så vänder alla en ryggen. När man ringer i panik och stress så får man inte hjälp även om det bara skulle innebära en sån liten tjänst som att svara på en snabb fråga!
En tjänst kan även vara att berätta någonting utan att man ska behöva fråga, för att helt enkelt vara vänlig och visa att man är någons vän. Om du vet någonting som jag antagligen inte vet, varför inte vara snäll nog och berätta det för mig så att jag inte missar något som är lika viktigt för dig som för mig? Varför undanhålla information, när det nästa gång kanske är jag som är snäll och informerar dig om något viktigt?

Snälla var inte så själviska och tänk på någon annan än er själva för en gångs skull! Hjälp en vän i "nöd", så får du vänner som snabbare ställer upp för dig när det krisar!! Är det så svårt? Ska det behöva vara såhär egoistiskt tänkande bland vänner?
Jag tror dina vänner tycker om dig mer om du gör dom en liten tjänst, så kanske dina vänner tänker "gud vilken tur att hon ställde upp för mig, hon är en riktig vän".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback