Hösten e här

Nu känns det verkligen att det är höst!! Himlen är sådär dött grå, regnet knastrar mot rutan, och hundarna ligger upptrykta under täcket som små värmekuddar runt mina fötter. Det ultimata är ju att vara sjuk också så man kan ha den där sexiga högen med snor-papper på nattduksbordet.

Jag har alltid varit så himla imponerad av folk som vet exakt vad det är dom har för sjukdom!! Det är helt otroligt att dom vet det utan att ha gått till läkare. Jag minns på gymnasiet/högstadiet när någon hade varit hemma från skolan några dagar, så kom dom tillbaka och sa -jag har haft influensan/ lunginflammation/ halsfluss osv osv osv. Jag tror aldrig jag har vetat exakt VAD jag var sjuk i, måste man det? Räcker det inte med att veta att man mår dåligt och hostar röven av sig? Vilket enormt behov av att kategorisera sin sjukdom för att det ska låta värre.
Kan inte alla bara nöja sig med att vara förkylda och få feber varje höst/vinter. Måste man imponera med sina sjukdomar också?

Min sambo ska på intervju idag hos en reklam-agentur. Han har ju varit med i några smågrejer men hoppas på större. Han har varit med i tex Länsförsäkringar reklamen med Henke Larsson och Felix Hernegren, och Robins talkkshow i ett inslag på antikrundan, och senast i Lilla Sportspegeln som Zlatans caddie, men den har inte visats på TV än. Och i Nichs musikvideo men det räknas kanske inte hehe

Nu ska jag feberfrossa vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback