Perspektiv

Efter en promenad i friska luften med hundarna och lite goda mackor så känns livet lite lättare.
Har suttit och läst massa i en bok om våld, tortyr och krig osv. Närupplevelser i krig, i många fall alldeles för svåra för att prata om.
När man får ett sånt perspektiv på hur människor lider eller har lidit runt om i världen, så kan man ju bara vara glad över hur bra man har det här i Sverige. Hur obetydliga mina problem verkar brevid deras fruktansvärda öden.
Jag ska uppskatta min gratis utbildning i ett relativt rättvisst demokratiskt land, inte gnälla över hur mycket jag måste göra! Gnällfia. Ibland behöver man såna här wake-up calls.

Kommentarer
Postat av: Kim

ja jag reagerade mest på sen att det inte riktigt kan stämma med det med dödshjälpen. precis som stinalee skrev på sin blogg.. verkar konstigt

Postat av: Kim

nänä hon sa ju inte dödshjälp, men vad annars kan hon menat? allt annat skulle ju vatt sjukare...självmord lixom? stört! nu ska ja sleepa!

2007-10-09 @ 23:49:01
URL: http://millionvoices.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback