omänskligt jobbigt

Ja vad ska jag säga utan att låta gnällig och tråkig?
Stressen ligger djupt rotad i magen och darrar ändå ut i fingerspetsarna. Det är i såna här stunder man funderar på att hoppa av skolan. Men såklart ska jag inte göra det, nu halvvägs in i min utbildning finns det smartare allternativ.

Jag har så omänskligt mycket plugg dom närmsta två veckorna, att jag inte ens vet var jag ska börja. Jag måste göra upp någon slags plan på hur mycket jag ska tortera mig själv. Men frågan är hur bra man följer den innan man faller ihop av utmattning? Jag måste ju sova, äta, gå ut med hundarna, ta mig till skolan och göra grupparbeten vissa dagar.
Hmmmm *räkna räkna, fundera tänka planera*.....
Ligger här på golvet med böckerna och artiklarna uppradade och läser frenetiskt igenom kursguiden för information om artikeln jag måste skriva på en vecka. Vad f*n ska jag skriva om?

Ja nu har jag gjort upp nån slags plan som innebär typ 12 timmars läsning varje dag...*andas andas andas* kortslutning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback