I-lands problem

Jag har en liten mat-issue, som dyker upp nästan varje vecka. Jag kallar den saknas-alltid-en-ingrediens-symptomet. Det innebär att oavsett vad man kommer på att man vill äta, så saknas EN ingrediens!!
Tex Mackor? = inget bröd!
Spaghetti med 'kött'färsås = ingen mjölk
Tacos= ingen tacokrydda
Pannkakor = ingen mjölk
Wook = inga grönsaker

Och även om jag har hundra saker hemma, så kan man ju inte blanda VAD som helst! Man kan ju inte äta pommes med plommon, eller smör med soya, eller ägg med potatis. 
Men nu fick det ju bli nåt mysko hopkok..... filée med tzatzikisås och vitlöksbröd...=( Ingen höjdare!

Är det bara jag som har såna här nära-svält-upplevelser ;) ?

image403

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahajag kanner igen det dar! Men sjalv vill jag ha tex fishcakes med sallad o couscous och vad har jag hemma? Burk tomat typ! ;)

Jag ar redigt rutten pa attlaga nagot av det jag har hemma. Hatar att ata matensom ligger i frysen eller i skapen. Jag gar garna och ofta till affaren 4 ganger om dagen for att kopa nya saker. Japps I lands problem!

2007-10-16 @ 19:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback