LUMES

Idag var jag på Lunds Universitet och intervjuade en snubbe till vårt projektarbete om Environmental Refugees. Jag blev helt kär i utbildningen som fanns på den instutitionen! Programmet heter LUMES och står för "Lund University International Master's Programme in Environmental Studies and Sustainability Science".
Behöver jag säga att Madde har hittat sitt kall i livet?!
För att söka måste man ha en kandidat examen i ett annat ämne, och det har jag ju om 1 år på IMER ;) 
LUMES är en magister examen på två år. Men det var tydligen väldigt få som antogs varje år och då är typ 1 av dessa personer svensk eftersom dom väljer så varierade studenter som möjligt från hela världen.
Vad ska jag ta mig till? Jag blir helt i extas! Måste fundera ut hur jag ska höja min antagnings chans! *hyperventilerar*

Kommentarer
Postat av: solveig

Go for it tjejen!
kram solveig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback