FN

Inte varje dag har man styrkan och motivationen att gå till skolan och lyssna aktivt, eller plugga inför tentor eller skriva uppsatser. Men så ibland så får man inspiration i vardagen och åter igen minns man varför man gör det här! Vad meningen med livet är!
Jag vill hjälpa till så mycket som möjligt och känna att jag gjort nytta i hela världen, inte bara på ett kontor i Malmö.
Jag pluggar International Migration and Ethnic Relations på Malmö Högskola, för att jag vill hjälpa människor, djur och natur här på jorden. För mig är det självklart och jag har ingen förståelse för människor som bara tänker på sig själva. Vi kan inte vara så själviska att vi utplånar alla djurarter och förstör jordklotet åt våra barnbarn, rycker på axlarna och tror att någon annan ska lösa det åt oss!? Människan är det värsta som hänt denna jord.

Jag vill jobba för någon av dessa FN organisationer helst: 
UNHCR =United Nations High Comissioner for Refugees 
WFP = World Food Programme
UNICEF = U.N Children's fund
WHO = the World Health Organisation
UNDP = the U.N development programme
OCHA = the U.N High Commissioner for Human Rights

Angelina Jolie är FN ambassadör och åker själv runt i flyktingläger i hela världen och pratar med flyktingarna och hjälper till på alla sätt hon kan. Hon skänker pengar och har tillochmed tagit flygcertifikat för att kunna åka ner med mat till u-länder när hon vill. Hon är så j*vla grym om jag får säga det. Vacker, begåvad och godhjärtad! (och lyckades erövra brad pitt =O)
Förebild number 1
angelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback