skolstart

Idag var jag tvungen att gå upp 7 (!!!!!) för att golvläggaren skulle komma. Men nu är iaf alla golven klara!
Nu ska man bara orkar ställa tillbaka alla grejer! Det är lite oreda här men det är åtminstone rent! Jag har städat så jag har fysiskt ont överallt hehe
Chibbe stack på möte när golvläggaren kom så jag å hundarna fick sitta och käka filmjölk och vindruvor i soffan hela förmiddagen och kolla på Oprah hehe
Hundarna tog det förvånansvärt bra att där var två främmande gubbar som kom och gick som dom ville i vår lägenhet och bankade och höll oväsen. Sålänge jag satt med dom så sov dom bara =)

Klockan 13 hade vi inskrivning i skolan. Det var typ 10-15 pers från vår gamla klass kvar bara. Men där var också säkert 20 nya som bara går kursen. Jag hörde nån snubbar som lät amerikanska.
Vi fick rätt dåligt med info inte alls lika välkomnande som vi fick i det andra ämnet! Dessutom fick vi inte träffa en enda lärare!
Vi ska läsa 4 ämnen i tur å ordning (som tur är):
1. Migration and Politics
2. Integration- segregation- diversity
3. Identity and community
4. Identity, media and racism

Det ska bli mycket intressant att se vad jag tycker om IMER ämnet, jag ska trotts allt kanske ta examen i IMER eller Communication in English (som ska byta namn till English studies)! Jag känner att jag har lättast för communication in english eftersom jag har lätt för språk, läsa och skriva. Men vi får se hur pass intressant/kul/svårt IMER är. Jag tror nog att IMER är nyttigare i meritlistan när man söker jobb på den internationella marknaden! Speciellt om man vill satsa på FN och liknande.

skolan kim
Efter "uppropet" åkte jag å Kim genom halva stan och spelade Paris Hilton på full rulle. JA OK vi vet att vi är töntar *even when the stars are crazy*

Var nyss ute på kisserunda med Kicker, stackarn blev biten av en pissmyra i rumpan *nawwww*
Om en timme ska jag åka och köpa middag på nåt gott ställe kanske kinamat med chibbe, och sen ska jag köpa en almenacka/kalender/filofax på ÖB, sen hem till Kim och kolla film där. Fast Kim ska inte vara där hehe jag ska passa hennes hund Mille när hon är på personalfest!
Så jag tar med mig vovvarna, film och snask så ska vi ha det riktigt mysigt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback