läsk

Jag tror jag har kommit på mitt nyårslöfte. Inte för att jag någonsin har hållt några av mina nyårslöfte. Men denna behövs verkligen göras någonting åt, för min hälsas skull. I cirka 9 år har jag druckit läsk dagligen. Senaste1-2 åren skulle jag gissa på i snitt 1 ½ liter cola om dagen. Jag vill inte ens tänka på hur mycket socker det är. Jag är enormt sockerberoende och tro mig, jag har försökt sluta många gånger, typ en gång i veckan hehe Jag får en enorma abstinensbesvär om jag inte får åtminstone ett glas om dagen. Jag blir skakig, svag, gnällig, ofokuserad, dunkande huvudvärk och extremt irriterad.
Det funkar inte att övergå till light läsk, och trappa ner ger bara mersmak.
Problemet är nog vad jag ska dricka istället? Jag gillar inte mjölk, saft, juice, kaffe eller te. Jag gillar i stort sett bara vatten och äpplejuice.
Om jag blir av med mitt sockerberoende så kommer jag både spara tid, pengar och energi att lägga på annat.  Jag skulle tillochmed tro att pengarna jag lägger på läsk skulle räcka till ett gymkort!!

c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback